Stockholms Stadsbud hanterar transporter inom Sverige och Europa. Som regel förbereder vi flytten en dag innan aktuellt flyttdatum.
Vi tar då hand om emballering av möbler/gods och lastning för att vi ska kunna starta transporten i god tid till din nya adress på själva flyttdagen.
Prisbilden är delvis löpande under pågående lastning/lossning av ditt bohag/gods medan vi erbjuder fast pris på själva transporten. Då är bränsle, gällande försäkringar samt eventuella övernattningar och övriga kostnader inkluderat i priset. Resursen, lastbil och manskap för din flytt bedöms utifrån storlek på bohag/lokal, godsmängd eller ungefärliga kubik och förhållanden på adresserna. Vi försöker minska resursen som hanterar transporten och lossningen för att du ska komma ner i pris utan att få minskad kvalitet på hanteringen.
Självklart har vi fler tjänster för att förenkla din flytt, såsom packning, demontering/montering, flyttstädning, magasinering och hantering av återvinning.
För mer detaljerad information om just din flytt och vad du önskar få hjälp med är du välkommen att kontakta Stockholms Stadsbuds Kundservice. Vi ser fram emot ditt samtal.