Vanliga frågor och svar

Här nedan kan du hitta svar på de mest frekventa frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga nedan? tveka inte att kontakta oss på info@stockholmsstadsbud.se eller på telefon 08-640 52 96


Hur bokar jag min flytt?

Kontakta oss via telefon, mail eller genom att fylla i vårt formulär på hemsidan. Någon av våra projektledare kontaktar dig för vidare diskussion och vägledning. Du kan begära en offert och i steg 2 sammanställer vi en bokningsbekräftelse på bokat uppdrag, denna ska godkännas av er.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Hur många kartonger behöver jag?

Det kan variera men som regel brukar 1kartong/m2 stämma ganska bra.

Kan jag låna kartonger?

Ja, du kan låna kartonger kostnadsfritt i samband med inbokad flytt.

 

Kan ni packa delar av bohag?

Ja, det är Du som kund som beställer våra tjänster efter dina behov. Allt från packning av enbart kök/glas/porslin till att vi sköter helheten.         

Hur packar jag mina saker?

Om du packar dina saker själv inför flytten, packa dem då alltid i flyttkartonger. Använd helst inte påsar eller dylikt. Se också till att alla kartonger märks upp med vad de innehåller vilket rum de ska stå i på nya adressen så underlättar det för oss i flytten och för dig när ni ska packa upp.

Emballerar och skyddar ni möbler inför flytten?

Ja, emballering hanterar vi som regel på flyttdagen. Vi bubblar känsligt gods och plastar in stoppade möbler som säng, soffa för att skydda mot smuts och väta.

Hur packar jag klänningar och kavajer?

Vi har klädgarderober i kartong som vi tar med vid beställning på flyttdagen, kläderna kan då transporteras hängande.

Hanterar ni ansökan för rutavdrag?

Vi ansöker för rutavdrag och ni får faktura på belopp efter rutavdrag.

Hur hanterar jag mina värdesaker?

Smycken och värdesaker bör du själv ta hand om. Dessa inkluderas inte i ert försäkringsskydd. Vi kan heller inte garantera temperaturkänsligt gods ex. växter, matvaror, dessa innefattas inte av försäkringen.

Hur vet jag om jag har möjlighet till rutavdrag?   

Du kan besöka skatteverkets hemsida där kan ni som privatperson logga in med ex. mobilt BankID för information. Klicka på länken här.

Hur betalar jag min flytt?

Vi skickar faktura efter utfört uppdrag.

Vi behöver hjälp med transport till välgörenhetsorganisation eller återvinning, kan ni hjälpa oss?

Vi kan självklart transportera gods/möbler som ni inte ska ta med er till nytt boende.  

Vi är sociala

Vi på Stockholms Stadsbud är sociala! Följ oss gärna på våra sociala medier och ta del av nyheter och viktig information om vad som sker i kundservicebranschen.

Våra öppettider

Här nedan är våra öppettider, kontakta oss via telefon eller titta in på kontoret.

Måndag: 08:00-16:30
Tisdag: 08:00-16:30
Onsdag: 08:00-16:30
Torsdag: 08:00-16:30
Fredag: 08:00-15:30
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt

Kontakta oss

Adress : Drivhjulsvägen 24
126 30 Hägersten
Sverige

Tel: +46 (0)8-640 52 96
Epost: info@stockholmsstadsbud.se